Login to your account

Username *
Password *

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *
Reload Captcha

Kasdien daugiau nei 3 valandos prie ekranų: kaip apsaugoti akis?

By Publicum Liepa 11, 2020 214

Vidutiniškai suaugęs žmogus kasdien į išmaniojo telefono ekraną žiūri 3 valandas ir 15 minučių, o tūkstantmečio vaikai beveik 7 valandas. Išmaniųjų prietaisų ekranai spinduliuoja nenatūralią, violetinę ir mėlyną šviesą, kuria piknaudžiaujant, ši gali sukelti perštėjimą, nuovargį ar netgi lemti suprastėjusią miego kokybę. Pastaruoju metu kompiuteriais, telefonais ir televizoriais naudojomės dažniau nei iki šiol, todėl dalijamės keliais paprastais patarimais, kurie padės apsaugoti akis.

Sumažinkite ekrano ryškumą

Daugelyje šiuolaikinių išmaniųjų telefonų galite rasti funkciją, kuri blokuoja ekrane mėlynos šviesos filtrą, paversdama jį gelsvu ir mažiau ryškiu. Šis režimas ypač naudingas vakaro metu, kai prieš užmiegant vis dar naudojamės telefonu. Gelsva ekrano šviesa mažiau vargina akis.

Naujausi telefonai jau gaminami su iš karto įdiegta mėlyną šviesą į gelsvą pakeičiančia funkcija, tačiau jei visgi jos jūsų telefone nėra, tuomet galite atsisiųsti įvairias tam skirtas programėles. Pavyzdžiui, kaip nemokamos programėlės „Blue Light Filter“ ar „sFilter“. Jos  sumažina ekrano ryškumą ir pakeičia jo spalvas į mažiau kenkiančias jūsų akims.

Atsitraukite toliau nuo televizoriaus ekrano

Norėdami apsaugoti savo akis, nežiūrėkite televizoriaus iš per daug arti. Jį rekomenduojama pastatyti taip, kad ekranas užimtų 40 laipsnių jūsų matymo lauko. Norėdami apskaičiuoti šį atstumą, savo televizoriaus ekrano įstrižainės dydį padauginkite iš 1,2 karto. Pavyzdžiui, jei turite 190 centimetrų (75 colių) įstrižainės televizorių, sėdėkite nuo jo 2,3 metrų atstumu. 

Vartotojų akimis taip pat rūpinasi ir patys gamintojai. Jungtinėse Amerikos Valstijose lyderiaujanti „Underwriters“ laboratorija „Samsung“ 8K ir 4K raiškos televizorius pripažino kaip neturinčius fotobiologinio LED užterštumo, o tai reiškia, kad jie nėra pavojingi žmogaus akims ir odai. Tuo tarpu, kita pirmaujanti tarptautinė Vokietijos bandymų kompanija (VDE – „Verband Deutscher Elektrotechniker“) suteikė „QLED“ televizoriams sertifikatą, patvirtinantį jų ekranų saugumą akims. Pagal Tarptautinės elektrotechnikos komisijos (IEC) fotobiologinės saugos ir akių saugumo standartus, Pietų Korėjos kampanija yra pirmoji televizorių gamintoja gavusi patvirtinimą, kad jos „QLED“ televizorių skleidžiama šviesa nekelia jokio kenksmingo fotobiologinio LED apšvietimo.

Pasidarykite minutės pertraukėlę

Intensyviai dirbdami kompiuteriu, pasistenkite kas pusvalandį atitraukti akis nuo ekrano, atsistoti ir šiek tiek pasivaikščioti. Atlikite keletą paprastų pratimų: priėję prie lango, pažiūrėkite į labiausiai nutolusį tašką, tačiau nesistenkite kažko įžiūrėti, tiesiog skirkite keletą sekundžių nužvelgti horizontą. Tuomet pažiūrėkite į stiklą ir vėl į tolį.

Šį pratimą pakartokite kelis kartus. Jis ne tik atpalaiduos akis, bet ir sumažins patiriamą nuovargį. Jei įtemptai dirbate ir pamirštate skirti laiko pertraukoms, pasinaudokite „Eyes relax“ ar „Eye Reminder“ programėlėmis, kurios nustatytu laiku primins, kad akims jau metas pailsėti.

Sudrėkinkite akis

Įtemptai dirbdami dažnai ir patys nepastebime, kaip imame rečiau mirksėti, o šio veiksmo jokiu būdu negalima praleisti dirbant kompiuteriu ar naudojantis kitais išmaniaisiais įrenginiais. Mirksėjimas ne tik trumpam pertraukia įtampą keliantį žiūrėjimą į ekraną, bet ir sudrėkina akis bei sumažina aplink esančių raumenų įtempimą.

Mirksėjimas taip pat gali šiek tiek sumažinti akių peršėjimą. Jei to nepakanka, naudokite akių lašus, dar vadinamus, dirbtinėmis ašaromis, kurios maitina akis ir apsaugo nuo išsausėjimo. Tiesa, prieš tai svarbu pasitarti su specialistu, kuris padės rasti jūsų akims tinkamiausią preparatą.

Nepamirškite pasirūpinti mityba

Norint apsaugoti akis, svarbu ne tik išoriniai, bet ir vidiniai veiksniai. Gerai akių sveikatai būtini A, E, C, B grupės vitaminai ir įvairūs mikroelementai, ypač kalis. Turbūt esate girdėję, kad norint stiprinti akis, ypač naudingos morkos ir jų sultys, nes jose yra vitamino A, apsaugančio akis nuo sausų akių sindromo ir įvairių ligų.

Tai pat į savo mitybą vertėtų įtraukti ir žalių lapinių daržovių – kopūstų, špinatų, kivių, melionų bei žuvies, kuri teigiamai veikia akių būklę.

Rate this item
(0 votes)
Vargina kiekvieną vasarą užklumpanti alergija? Technologijos gali pagelbėti

Kuriais išmaniaisiais laikrodžiais muzikos klausytis patogiausia?

Kaip išmanusis laikrodis gali padėti nubėgti 5 ir 10 kilometrų ar net pirmąjį maratoną

Vykstantiems atostogauti: kaip keliaujant greitai įkrauti telefono bateriją?

3 patarimai, kaip sukurti nepamirštamą vasaros atostogų filmuką

„NordPass” tyrimas atskleidžia dešimt populiariausių slaptažodžių tipų Lietuvoje

Nauja „Ratchet & Clank” žaidimo versija: pritaikymas neįgaliesiems ir išskirtinis garso takelis

Naujausius „LG QNED Mini LED“ Lietuvoje bus galima įsigyti jau nuo rugpjūčio

„Samsung“ pristatė prieinamą ir visas vartotojų pamėgtas funkcijas turintį „Galaxy Tab S7 FE“ planšetinį kompiuterį

Smėlis – klastingas telefono priešas. Kaip nuo jo apsisaugoti?

TOP 5 mobiliosios programėlės prasmingoms mokinių vasaros atostogoms

5 dažniausiai paauglius įtraukiančios apgavystės ir kaip jų išvengti

Minint Pasaulinę emociukų dieną: kaip japono išradimas pasiekė kiekvieno mūsų telefonus?

Laiko istorija: nuo valandų atsiradimo iki išmanių sprendimų ant mūsų riešo

Planuojate kelionę užsienyje: kaip paruošti išmanųjį kelionei be rūpesčių?

5 naujos technologijos, kurios mūsų gyvenimą padarys lengvesnį